Zarządzenia Burmistrza 2021 rok
Treść
Zarządzenie Nr 140/2021
Burmistrza Miejskiej Górki
z dnia 29 marca 2021 r.
w sprawie powołania stałej komisji przetargowej w celu przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Miejskiej Górce oraz ustalenia regulaminu jej pracy
Na podstawie art. 53, art. 54 i art. 55 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2019 poz. 2019 ze zm.), Burmistrz Miejskiej Górki zarządza, co następuje:
§ 1. Powołuję komisję przetargową do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Miejskiej Górce w następującym składzie:
1. Piotr Poprawa - Przewodniczący komisji
2. Agnieszka Psarska - Członek komisji
3. Weronika Żyto - Sekretarz komisji
§ 2. W przypadku braku możliwości uczestnictwa w komisji przetargowej któregokolwiek z członków komisji przetargowej powołanych w § 1 powołuję następujące osoby na rezerwowych członków komisji przetargowej:
1. Jolanta Gierolińska
2. Magdalena Rosolska
3. Wiesław Wójcicki
4. Jacek Stróżyk
§ 3. Komisja przetargowa będzie pracować w oparciu o Regulamin Pracy Komisji Przetargowej stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 4. Traci moc zarządzenia nr 144/2017 Burmistrza Miejskiej Górki z dnia 11maja 2017 r.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz
/-/ Karol Skrzypczak
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETAROWEJ URZĘDU MIEJKIEGO W MIEJSKIEJ GÓRCE powołanej w związku z prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Miejskiej Górce
§ 1.
Regulamin określa organizację pracy, tryb pracy oraz zakres obowiązków Komisji Przetargowej powołanej Zarządzeniem nr 140/2021 Burmistrza Miejskiej Górki z dnia 29.03.2021 roku w celu przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej PZP.
§ 2.
1. Komisja Przetargowa, zwana dalej "komisją" rozpoczyna działalność z dniem powołania.
2. Komisja przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą oraz aktami wykonawczymi, w zakresie powierzonych czynności.
3. Komisja zobowiązuje się do zachowania poufności i bezstronności w pracach komisji, kierując się wyłącznie przepisami prawa oraz swoją wiedzą i doświadczeniem.
4. Pracą komisji kieruje przewodniczący komisji. W razie nieobecności przewodniczącego komisji lub braku możliwości jego uczestnictwa w danym postępowaniu pracami komisji kieruje jeden z pozostałych stałych członków komisji przetargowej.
5. W razie nieobecności lub braku możliwości udziału w danym postępowaniu, któregokolwiek ze stałych członków komisji przetargowej zastępuje go którykolwiek z powołanych rezerwowych członków komisji przetargowej. O konieczności uczestnictwa w komisji przetargowej powiadamia go przewodniczący.
6. Komisja przetargowa w każdym postępowaniu przetargowym musi składać się z co najmniej trzech członków. Przy czym co najmniej jeden z nich musi być z grupy, tzw. stałych członków komisji.
7. Członkowie komisji powołuje i odwołuje Burmistrz Miejskiej Górki, zwany dalej „kierownikiem zamawiającego".
8. Członek komisji rzetelnie i obiektywnie wykonuje powierzone mu czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem.
9. Odwołanie członka komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie w sytuacji naruszenia przez niego obowiązków, o których mowa w ust. 8 oraz w sytuacji, o której mowa w ust. 11 i 12, a także jeżeli z powodu innej przeszkody nie może on brać udziału w pracach komisji.
10. Niezwłocznie po zapoznaniu się komisji z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia stawianych im warunków, członkowie komisji składają pisemne oświadczenie o zaistnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 56 ustawy PZP.
11. W przypadku złożenia przez członka komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 10, nie złożenia przez niego oświadczenia albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący komisji niezwłocznie wyłącza członka komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, a w jego miejsce powołuje nowego członka z listy rezerwowej. Wobec przewodniczącego komisji czynności wyłączenia dokonuje bezpośrednio kierownik zamawiającego.
12. Członek komisji jest obowiązany wyłączyć się z udziału w pracach komisji niezwłocznie po powzięciu wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 10, o czym informuje przewodniczącego komisji. Przepis ust. 11 stosuje się odpowiednio.
13. Czynności podjęte w postępowaniu przez członka komisji, po powzięciu przez niego wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 10, są nieważne. Czynności komisji, jeżeli zostały dokonane z udziałem takiego członka, z zastrzeżeniem ust. 14, powtarza się, chyba że postępowanie powinno zostać unieważnione. Przepis stosuje się odpowiednio do sytuacji, w której członek komisji zostanie wyłączony z powodu nie złożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 10, albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą.
14. Nie powtarza się czynności otwarcia ofert oraz czynności faktycznych nie wpływających na wynik postępowania.
§ 3.
1. Pracami komisji kieruje przewodniczący komisji przetargowej zwany dalej „przewodniczącym komisji”.
2. Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności:
1) odbieranie oświadczeń członków komisji, o których mowa w § 2 ust. 10, oraz poinformowania kierownika zamawiającego o okolicznościach, o których mowa w § 2 ust. 11 i 12;
2) wyznaczenie terminów posiedzeń komisji oraz ich prowadzenie;
3) podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym;
4) nadzorowania prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
5) informowanie kierownika zamawiającego o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Oświadczenia, o których mowa w § 2 ust. 10, przewodniczący komisji włącza do dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Sekretarza komisji powołuje kierownik zamawiającego spośród członków komisji. Sekretarz komisji uczestniczy w pracach komisji i prowadzi dokumentację postępowania. W przypadku nieobecności sekretarza lub braku możliwości uczestniczenia w postępowaniu przetargowym, jego obowiązki przejmuje inny członek komisji przetargowej wyznaczony przez przewodniczącego komisji.
5. Jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wymaga wiadomości specjalnych, kierownik Zamawiającego, z własnej inicjatywy lub na wniosek komisji, może powołać biegłych. Przepis art. 56 ustawy PZP stosuje się.
§ 4.
1. Komisja przygotowując postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w szczególności przygotowuje i przekazuje do zatwierdzenia przez kierownika zamawiającego:
1) specyfikację warunków zamówienia wraz z załącznikami, w tym projekt umowy;
2) ogłoszenia o zamówieniu wymagane ustawą dla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Do Komisji w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego należy w szczególności:
1) udzielanie wyjaśnień dotyczących specyfikacji warunków zamówienia i wprowadzanie modyfikacji do specyfikacji;
2) prowadzenie negocjacji z wykonawcami w przypadku, gdy ustawa przewiduje prowadzenie takich negocjacji;
3) dokonanie otwarcia ofert;
4) kierowanie pism do wykonawców o wyjaśnienie rażąco niskiej ceny;
5) ocena spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz wnioskowanie do kierownika zamawiającego o wykluczenie wykonawców w przypadkach określonych ustawą;
6) wnioskowanie do kierownika zamawiającego o odrzucenie oferty w przypadkach przewidzianych ustawą;
7) badanie i ocena ofert;
8) przedstawienie kierownikowi zamawiającego propozycji wyboru najkorzystniejszej oferty bądź występowanie o unieważnienie postępowania do kierownika zamawiającego;
9) realizacja czynności zamawiającego w ramach procedur środków ochrony prawnej przewidzianych w ustawie;
10) zapewnienie, zgodnego z przepisami ustawy, wniesienia przez wykonawcę, którego oferta została wybrana, zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
11) przekazywanie ogłoszeń i zawiadomień, decyzji, a także oświadczeń woli w imieniu zamawiającego oraz innych informacji i dokumentów wymaganych ustawą, po akceptacji ich treści przez kierownika zamawiającego;
12) udostępnienie zainteresowanym protokołu postępowania i załączników w sposób oraz w formie określonej obowiązującymi przepisami;
13) sporządzanie informacji z otwarcia ofert;
14) zapewnienie, zgodnego z przepisami ustawy, zwrotu wniesionych przez wykonawców wadiów;
15) przedstawianie do zatwierdzenia kierownikowi zamawiającego protokołu postępowania o udzielenie zamówienia.
3. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 255 ustawy PZP, Komisja występuje do kierownika zamawiającego o unieważnienie postępowania. Pisemne uzasadnienie takiego wniosku powinno zawierać wskazanie podstawy prawnej oraz omawiać okoliczności, które spowodowały konieczność unieważnienia postępowania.
4. Komisja może obradować, gdy w jej czynnościach uczestniczą co najmniej trzy osoby z jej składu.
5. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty spośród nieodrzuconych ofert, na podstawie indywidualnej oceny ofert, dokonanej przez członków komisji, wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji warunków zamówienia.
6. Wyboru najkorzystniejszej oferty dokonuje kierownik zamawiającego, zatwierdzając propozycję komisji przetargowej.
7. Komisja kończy pracę po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego lub unieważnieniu postępowania.
§ 5.
1. Kierownik zamawiającego stwierdza nieważność czynności podjętej z naruszeniem prawa.
2. Na polecenie kierownika zamawiającego, komisja powtarza unieważnioną czynność, podjętą z naruszeniem prawa.
3. Przygotowanie i przeprowadzenie nowego postępowania w tej samej sprawie powierza się komisji w zmienionym składzie, jeżeli kierownik zamawiającego odmówił zatwierdzenia propozycji komisji i unieważni postępowanie o udzielenia zamówienia publicznego na podstawie art. 225 pkt 6 ustawy PZP.
§ 6.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych i przepisy wykonawcze wydane do tej ustawy.